Fitness

Herfst-promo: betaal geen lidgeld & sport 1 maand gratis!

Geplaatst op

Wanneer je voor 31 oktober 2018 een abonnement afsluit bij Allfit hoef je geen lidgeld te betalen én mag je een maand extra komen sporten!

De actie is van toepassing op al onze abonnementen: basis of intens; 3, 6 of 12 maanden

Met al onze abonnementen mag je zowel deelnemen aan onze groepslessen als komen fitnessen (inclusief begeleiding). Je mag bovendien gebruik maken van onze sauna, douches en lockers. We hebben parking voor de deur.

Spring gauw binnen om te profiteren van deze promotie!

Fitness

Promotie braderij Wilsele

Geplaatst op

Allfit staat nu zaterdag net zoals andere jaren op de braderij in Wilsele. Speciaal voor deze gelegenheid bieden we de volgende promotie aan:

Wanneer je deze maand een fitnessabonnement afsluit bij Allfit betaal je geen lidgeld en sport je 1 maand gratis!

Kom langs op onze stand voor meer info. 

Iedereen is uiteraard ook meer dan welkom om gewoon een babbeltje te komen slaan!

Fitness

Fotoshoot in Wilsele: schrijf je nu in!

Geplaatst op
Professionele fotoshoot door fotograaf Wim Vanderwegen in fitness Allfit in Wilsele (Leuven).
Laat professionele foto’s van jou nemen in onze fitness in Wilsele (Leuven).

Fotoshoot door Wim Vanderwegen 

Op zondag 2 september ’18 komt fotograaf Wim Vanderwegen van Dodge & Burn naar onze fitness in Wilsele (Leuven). Hij neemt dan een uur per persoon de tijd om professionele foto’s te nemen. Setting: onze fitnesszaal. Doe dus zeker je mooiste sportoutfit aan.

Je hoeft geen topmodel te zijn!

Deze shoot is er voor iedereen: jong, minder jong, strak, minder strak. Iedereen die graag mooie foto’s van zich wil laten maken, is welkom. Het kan uiteraard wel een extra motivatie zijn om de komende weken nog harder je best te doen tijdens je training.

Praktisch

De shoot kost 65 euro per persoon: 50 euro voor de opnames en 15 euro voor de afwerking. Ook niet-leden kunnen zich inschrijven.

Inschrijven doe je door een mailtje te sturen naar tinne@allfit.be. Vermeld als onderwerp ‘fotoshoot’.  Wim start om 13 u met de eerste persoon. Heb je een voorkeur van uur? Zet het dan in jouw mail zodat we er rekening mee kunnen houden bij de opstelling van de planning. Je ontvangt ten laatste woensdag 29 augustus een mailtje met het uur dat je zondag verwacht wordt.

P.S. Op www.dodgeandburn.be kan je Wim’s werk bezichtigen.

Sportvoeding

Extra water is een must bij deze hoge temperaturen

Geplaatst op
Voldoende drinken is altijd belangrijk. Bij inspanningen bij hoge temperaturen is extra vocht noodzakelijk.
Drink extra bij inspanningen bij hoge temperaturen!

Wist je dat we 30 dagen zonder voedsel kunnen, maar slechts 3 dagen zonder water? Het is dan ook niet verwonderlijk dat we bij deze hoge temperaturen meer vocht dan normaal nodig hebben. En al zeker bij inspanning.

Drink je te weinig? Jouw prestaties zullen eronder lijden!

Drink je minder dan je lichaam nodig heeft, dan heeft dat direct effect op jouw prestaties. Maar hoe weet je dat je niet voldoende vocht binnenkrijgt? Eén van de eerste tekenen is dorst. Krijg je daarbovenop last van een droge mond, lippen of huid, hoofdpijn, duizeligheid of zweet je niet meer? Dan ben je ernstig gedehydrateerd.

Drink bij hitte een liter extra

Bij normale temperaturen wordt 1,5 tot 2 liter vocht per dag aangeraden. Bij temperaturen boven de 30 graden zweet je meer en verlies je dus ook meer vocht. Daarom moet je nu gemiddeld een liter extra drinken.

Hoeveel moet je drinken voor, tijdens en na het sporten?

Drinken voor en tijdens het sporten is altijd een aandachtspunt. Kom je echter met deze temperaturen trainen, dan is een goede voorbereiding nog belangrijker. Zorg dat je goed gehydrateerd aan jouw sportinspanning begint door vooraf al regelmatig te drinken. Zie vervolgens dat je net voor de start nog eens 200 ml inneemt. Daarna drink je deze hoeveelheid om de 15 min. à 20 min. Ook na het sporten moet je voldoende blijven drinken.

Wat moet je drinken voor, tijdens en na je training?

Water blijft de belangrijkste bron van vocht tijdens je training. Enkel wanneer je meer dan 45 min. intensief sport, is een dorstlesser zoals Aquarius beter. Na het trainen is een Cécémel interessant als je de dag erna opnieuw gaat sporten én zeker als je binnen de 48 uur een wedstrijd op de planning hebt staan. Een chocolademelk bevat namelijk de juiste hoeveelheid suikers en eiwitten om goed te recupereren na een intensieve inspanning.

Nog een laatste tip: kies om maaglast te vermijden niet voor té koude drank tijdens je training.

Fitness

Melissa on her way

Geplaatst op

Melissa is ondertussen 14 weken aan het trainen voor haar eerste wedstrijd bikinifitness in december. Dit is het resultaat tot nog toe:

Melissa traint 5 keer per week. Ze volgt een splitprogramma zodat ze meerdere dagen na elkaar kan komen trainen. Hieronder enkele foto’s getrokken tijdens haar work-out van vandaag.

Heb je ook een sportief doel? Wij helpen je graag bij het uitstippelen en het begeleiden van jouw traject!