Voeding bij fitness

Wil je weten welke voeding je dient te eten rekening houdend met jouw fitnesstrainingen? Dan is ons voedingstraject wat voor jou!

Het traject leert jou namelijk een gezond eetpatroon aan, rekening houdend met sportieve inspanningen.

Voeding fitness bij Allfit Leuven (Wilsele)
Deze fiches leren je wat gezonde voeding inhoudt en wat je dient te drinken/eten voor, tijdens en na je training!

29 handige fiches over gezonde (fitness)voeding

Je krijgt een pakket van 29 voedingsfiches. De fiches zijn concreet, handig en bevatten klare taal. Meer specifiek mag je boodschappenlijstjes, weekmenu’s en overzichtelijke schema’s verwachten.

De fiches gaan van algemene naar specifieke info. We sommen alle onderwerpen hieronder voor je op zodat je een goed beeld hebt van wat het traject precies inhoudt.

Onderwerpen voedingstraject

  • Gezonde voeding in een notendop
  • Aanbevolen dagelijkse hoeveelheden
  • Jouw gezond boodschappenlijstje
  • 9 stappen naar een gezonder leven
  • Ontbijt (incl. voorbeelden en recepten)
  • Middag- & avondmaal
    • overzicht
    • voorbeelden
    • recepten 1
    • recepten 2
  • Drinken voor en tijdens een inspanning
  • Voeding na het sporten
  • Voeding voor het sporten
  • Tussendoortjes
  • Voedingsschema voor een week (inclusief recepten)
  • Weinig tijd, toch gezond eten.
  • Macro- en micronutriënten
  • Koolhydraten
  • Verlos jezelf van je suikerverslaving
  • Vetten
  • Overzicht goede en slechte vetten
  • Eiwitten
  • Voedingssupplementen
  • Voeding bij gevoelige darmen
  • Conclusie: overzicht gezond voedingspatroon

Werkwijze voedingstraject

Probeer iedere week de info van 1 tot 3 nieuwe fiches te overlopen en toe te passen in je dagelijkse leven. Dat gaat het best als je de fiches hangt waar je het vaakst komt, bv. op een prikbord in de keuken.

Wanneer je iedere week 1 nieuwe fiche kunt toepassen (en uiteraard blijft toepassen) zal je op 6 maanden tijd gezond kunnen eten. Bovendien weet je dan perfect wat je dient te eten en drinken voor, tijdens en na je work-out. Uiteraard kan je ook sneller gaan en meerdere fiches per week toepassen.

Interesse in het traject? Stuur ons een mailtje of kom even langs.